Jobboard

Software Engineer C#/.NET

Stel een vraag
Gamebasics

Software Engineer C#/.NET

  • icon-marker Created with Sketch. Actief in Zoetermeer
  • icon-clock Created with Sketch. Full-time, Part-time
Vereisten
  • HBO werk- en denkniveau
  • Minimaal drie jaar relevante werkervaring
  • Ervaring met Kubernetes en RabbitMQ. Dit is een pré.
  • Diepgaande kennis van .NET/C#
  • Je bent een stressbestendige creatieveling
  • 32-40 uur beschikbaar
Aanbod
  • icon-dot Created with Sketch. € 2300 — € 5000 bruto p/m
  • icon-dot Created with Sketch. 30 vakantiedagen
  • icon-dot Created with Sketch. Reiskostenvergoeding (Wij vergoeden 100% als je met het OV reist.)
  • icon-dot Created with Sketch. Tijd én budget voor je ontwikkeling
  • icon-dot Created with Sketch. Uitstekende pensioensvoorwaarden
  • icon-dot Created with Sketch. Een prettige en informele werksfeer
  • icon-dot Created with Sketch. Gezellige activiteiten met je team
Werkzaamheden
  • 60% Ontwikkelen
  • 15% Testen
  • 15% Releasen
  • 10% Teamoverleg
Bekijk meer
Bekijk minder

Vacature

Als Software Engineer werk je dagelijks aan het voetbalmanagementspel waar miljoenen mensen plezier aan beleven. Samen met jouw team bedenk, ontwikkel, test en release je nieuwe backendservices voor OSM. Daarnaast ben je continue bezig met de performance van de game en werk je aan een uptime van 100%.

 

De nieuwste technieken worden toegepast; we maken onder andere gebruik van .NET Core, C#, WebAPI 2, RabbitMQ, Docker, Kubernetes, Github, JIRA en MySQL/MariaDB. In je team zitten ervaren software engineers, een scrummaster en een productowner die met een gedeelde passie werken om een zo goed mogelijke game-ervaring te bieden aan onze users.

  1. 1 Je werkt dagelijks aan ons voetbalmanagementspel
  2. 2 Je bent onderdeel van een scrumteam
  3. 3 Je programmeert applicaties in .NET (Core) en C#
Ben jij gepassioneerd over games en voetbal? Wil je werk en hobby combineren? Dan zit je bij ons goed op je plek!

Youri Trugg

CTO

Agenda

Henk Huybrechts

Software Engineer
Ma

Dinsdag heb ik een leuke dag. Er zijn dan weinig meetings en ik kan me goed focussen op het ingeplande werk in de sprint. Dit wil meestal zeggen dat ik veel kan programmeren en dat dit productief voelt.

icon-chevron-up Created with Sketch.
Di
Wo

Op donderdag hebben we veel meetings op 1 dag, wat betekent dat we een groot gedeelte van een dag in een vergaderruimte zitten. Hoewel dit belangrijk is voor het team om kritisch te kijken naar het opgeleverde product en het proces zijn dit wel dagen die veel energie kosten.

icon-chevron-up Created with Sketch.
Do
Vr
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
i
Daily Scrum, Gilde Scrum
09:00 09:30

Hier bespreken we welke zaken er spelen in de backend en lange termijn doelen. Daarnaast maken we gezamenlijk keuzes die team-overstijgend zijn.

Programmeren
09:10 11:00
Refinement
11:00 12:00
Lunch
12:00 12:30
Bi-weekly backend-gilde overleg
12:30 14:00
Programmeren
14:00 17:30
i
Daily Scrum, Gilde Scrum
09:00 09:30

Bij de daily scrum staat het team maximaal 15 minuten bij elkaar en brengen we elkaar op de hoogte van de voortgang van de sprint, de dagplanning en eventuele problemen. Bij gilde scrum staan alle collega’s van de backend bij elkaar en laten we ingrijpende veranderingen aan elkaar weten.

Programmeren
09:10 12:00
Lunch
12:00 12:30
Programmeren
12:30 17:30
Daily scrum, gilde scrum
09:00 09:30
Programmeren
09:10 11:00
i
Refinement
11:00 12:00

Tijdens de refinement bespreken we userstories en maken we ze gedetailleerder. We zoeken naar mogelijke problemen of zaken die het implementeren tegenhouden. Als alles duidelijk is, schatten we met behulp van puntenpoker hoeveel storypoints een item is.

Lunch
12:00 12:30
Programmeren
12:30 14:00
Review voorbereiden
14:00 15:00
Programmeren
15:00 17:30
i
Sprint review (bi-weekly)
09:00 11:00

Tijdens de review presenteren we het werk van de afgelopen sprint aan de stakeholders. We halen feedback op en kijken naar wat er de aankomende sprints opgepakt worden. Dit doen wij eens in de 2 weken.

Sprint retrospective
11:00 12:00
Lunch
12:00 12:30
Sprint planning
12:30 14:00
Programmeren
14:00 17:30
Vrij

Praktijkvoorbeeld

Tijdens het implementeren van een nieuwe competitie-vorm kom je erachter dat het aangesloten moet worden op een stuk van de applicatie met veel technical debt. Om dit goed op te lossen is een grote refactor nodig. Je staat dan voor de keuze om dit aan te pakken en de sprint niet op tijd af te kunnen ronden, of een shortcut te nemen waar later mogelijk bugs uit kunnen ontstaan.

Doorgroeimogelijkheden

Gamebasics heeft de ambitie om een groot portfolio van games op te bouwen. Doorgroeimogelijkheden voor jou ontstaan als je een expert bent in je vak, je op strategisch niveau mee kan denken met het ontwikkelen van games en je beschikt over een professionele houding.

  1. 1 Senior Software Engineer C#/.NET (Core)
  2. 2 Technische eindbaas

Werken bij Gamebasics

Dagelijks opereren wij vanuit een voetbalstadionkantoor met 55 medewerkers en inmiddels zijn onze spellen al meer dan 2,1 miljoen keer gedownload. Wij mogen de inwoners van maar liefst 50 verschillende landen blij maken met onze games. Wij streven ernaar alle gameliefhebbers wereldwijd het gevoel te geven dat ze manager zijn van hun favoriete voetbalclub door het spelen van OSM of een echte baas op strategisch vlak bij het spelen van Dynasty Duels. Elke dag en overal. Dit willen we bereiken door een game ervaring te bieden die authentiek, laagdrempelig en uitdagend is. We gaan informeel met elkaar om en zijn professioneel als het om de inhoudelijke kant gaat. Bij Gamebasics Studio geloven we dat door te investeren in onze mensen en te zorgen voor een prettige werkomgeving we het beste resultaat behalen.

Bekijk het bedrijfsprofiel
Als je het leuk vindt om ergens in te duiken waar je misschien nog niet zoveel kennis van hebt en je ertegen kunt dat de opdrachten niet altijd meteen helemaal duidelijk zijn, dan is dit een baan voor jou.

Youri Trugg

CTO

Collega’s

Michiel van Galen (37) Data Analist

Waarom ben je bij Gamebasics gaan werken?
Het was voor mij een mooie kans om games en data te combineren. Daarnaast heb ik hiervoor bij gigantische organisaties gewerkt en was ik op zoek naar een meer persoonlijke benadering.

Wat doe je in je vrije tijd?
Naast dat ik af en toe game ben ik een familiemens en zoek ik graag mijn vrienden op. Ook probeer ik genoeg te bewegen om fit te blijven.

Roy van Kluijven (30) UX Designer

Waarom ben je bij Gamebasics/OSM gaan werken?
Afgestudeerd in de richting van UX design kon ik bij Gamebasics mijn passie voor de gebruikerservaring combineren met mijn passie voor gaming.

Wat doe je in je vrije tijd?
In mijn vrije tijd verrijk ik graag mijn creatieve geest op een offline manier. Ik maak meubels van hout in opdracht van klanten.

Rick van der Valk (31) Scrummaster

Waarom ben je bij Gamebasics/OSM gaan werken?
Voetbal en games een wezenlijk deel van mijn werk kunnen noemen klonk te mooi om waar te zijn, maar dat was het niet. Ik werkte al in de software development branche. Maar toen het aanbod kwam om dezelfde baan bij een bedrijf dat fantastisch bij mij leek te passen te gaan uitvoeren hoefde ik niet lang na te denken. Ik ben nog altijd erg blij met die keuze.

Wat doe je in je vrije tijd?
Voetballen op het veld en in de zaal, hier en daar wat gamen en series kijken. Daarnaast hack ik zelf nog wel eens een spelletje in elkaar.

Tim van der Helm (30) Mobile Developer

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Via een studiegenoot die er al werkte hoorde ik hoe leuk het is. De combinatie van twee hobbies, programmeren en voetbal, mijn beroep maken spraken me aan. Daarnaast hebben we veel ruimte om onszelf te ontwikkelen en door het hoge technische niveau leren we ook veel van elkaar.

Wat doe je in je vrije tijd?
Voetbalwedstrijden in Europa bezoeken, schaatsen, naar concerten en festivals gaan, programmeren, goed eten, biljarten, lezen, mountainbiken, bier proeven, bordspellen spelen.

Wij willen marktleider worden met voetbal- management games. Youri Trugg, CTO

Contractvormen

Je gaat bij Gamebasics aan de slag in vast dienstverband. Je start altijd met een zeven maanden contract. In deze periode leren wij elkaar écht kennen. Als het van beide kanten bevalt verbinden wij elkaar met een contract voor onbepaalde tijd

Dienstverband
i

In deze periode leren wij elkaar écht kennen. Als het van beide kanten bevalt verbinden wij elkaar met een contract voor onbepaalde tijd

Sollicitatieproces

Na jouw sollicitatie krijg je een praktijkcasus toegestuurd waarin jij jouw kennis en kunde aan ons kan laten zien. Wanneer jij deze goed hebt gemaakt ga je samen met mij en een van de uitvoerende collega’s een kennismakingsgesprek aan. Ik geef je even een rondleiding en je kunt een kijkje nemen in het team. Bij een wederzijdse klik en goed gevoel krijg je n.a.v. ons gesprek een contractvoorstel.

Youri Trugg

CTO
  1. 1 Sollicitatie
  2. 2 Praktijk casus
  3. 3 Persoonlijk gesprek bij ons op kantoor
  4. 4 Contractvoorstel
  5. 5 In dienst

Word jij onze
nieuwe collega?

Twijfel niet, stel gerust een vraag. Wij helpen je graag verder.

Software Engineer C#/.NET

Gamebasics — Zoetermeer

Verstuurd!

Houd je inbox in de gaten, we nemen contact met je op.

Sluiten
icon-minus copy Created with Sketch.

Stel een vraag

Gamebasics

Verstuurd!

Houd je inbox in de gaten, we nemen contact met je op.

Terug naar de vacature